SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SEKSYEN SRA INTEGRASI NEGERI SELANGOR.......

Saturday, November 6, 2010

SENARAI SEKOLAH RENDAH AGAMA INTEGRASI (SRAI) NEGERI SELANGOR

SRA INTEGRASI SEKSYEN 19, SHAH ALAM,
JALAN GELORA 19/46,
40300 SHAH ALAM
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 5542 4950

GURU BESAR : EN. SULAIMAN BIN DAHLAN PJK



SRA INTEGRASI BANDAR BARU BANGI,
LOT 4 JALAN 60/6, BANDAR BARU BANGI,
43000 KAJANG,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 825 4714

GURU BESAR : EN. RAZALI BIN AMAT SEHAB


SRA INTEGRASI TAMAN KERAMAT,
JALAN AU 2A,
54200 GOMBAK,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 4573 911

GURU BESAR :   HJ. AZAMMUDDIN BIN ZAINUDDIN

SRA INTEGRASI SUNGAI MANGGIS,
42700 BANTING, SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 3181 3122

GURU BESAR :   PUAN SALIZAH BINTI MASHURI

       

SRA INTEGRASI TENGKU AMPUAN FATIMAH BATU BELAH,
JALAN SENTOSA 64, KAWASAN 19, BATU BELAH,
41050 KLANG, SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 3341 0816 FAKS ; 03 - 3341 0810

GURU BESAR : EN. HUSAINI BIN SELAMAT


SRA INTEGRASI PEKAN BERANANG,
43700 BERANANG, HULU LANGAT,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 8766 8048


GURU BESAR :   ENCIK AZMAN BIN MOHD LANA


 SRA INTEGRASI SALAK TINGGI,
43900 SEPANG,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 8706 3979

GURU BESAR :   PUAN UMI KALTHOM BINTI MOHD IDRIS


SRA INTEGRASI SUNGAI CHINCHIN,
BATU 7 JALAN GOMBAK,
53100 GOMBAK,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 6875 464

GURU BESAR :   ENCIK MISRI BIN KABOT





SRA INTEGRASI BANDAR BARU KUALA SELANGOR,
40500 KUALA SELANGOR,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 8893 739

GURU BESAR :   PUAN HABSAH BINTI RAMLI


SRA INTEGRASI MUHAMMADIAH, PEKAN SABAK,
45200 SABAK BERNAM,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 3216 5254

GURU BESAR  :   ENCIK ZAKIUDDIN BIN AHMAD



SRA INTEGRASI DATO' MUFTI YUSOFF SAHABUDDIN,
JALAN PLUMBUM 7/99, SEKSYEN 7,
40000 SHAH ALAM
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL ; 03 - 55180799

GURU BESAR  :   PUAN HJH. RUSNAH BINTI JAMALI

52 comments:

assalamualaikum.....nama saya Najwa Syuhada Bt Mohd Kamal dari sekolah SRAI Pekan Beranang...saya dalam darjah 5....saya sangat berpuas hati kerana sekolah di sana...terima kasih JAIS...wassalam

Saya sallina. Saya tinggal kat putrajaya. saya berhasrat nak masukkan anak kat SRAI. Siapa boleh tolong saya.... apa beza SRAI BBB dengan SRAI BBSalak Tinggi? Yang saya tahu... bangi jem lah sikit... tapi BBST saya tak pasti pulak kalau dari putrajaya ni. Kondisi dua2 sekolah cam ne ye? Kemudahan etc. Saya tak dapat maklumat tentang SRAI BBSK kalau nak banding dengan yang kat BBB tu. Terima kasih

Assalamualaikum WBt...

Kedua-dua sek. SRAIBBB dan SRAIST melaksanakan Silibus pembelajaran yang sama.Di SRAI kita melaksanakan kurikulum Akademik (SK) & Agama dlm satu sek. Cuma yg. membezakan SRAIBBB sek bermula 7.30 pg - 4.00 ptg, manakala SRAIST mulai 7.30 pg - 2.30 ptg shj. Status SRAI adalah sekolah Swasta. Oleh itu, murid2 lpsn SRAI tidak boleh meneruskan pbelajaran ke SBPI, SMKA dan Sek. Berasrama penuh KPM . Murid SRAI boleh memohon ke SAM/SABK JAIS, MITS, SAM Bestari JAIS dan SMK (KPM). Terima kasih

Assalamualaikum,
saya merupakan ibu kepada anak yg berumur 6 thn sekarang, tinggal di seksyen 11, Shah Alam. setahu saya kemasukan utk sekolah ini aa melibatkan ujian.Boleh saya tahu, bila dan bagaimana saya boleh dapat borang utk ujian kelayakan, Saya nak cuba utk anak saya itu. Terima kasih admin.

Assalamualaikum,
Saya berminat untuk menghantar anak ke SRAI di shah Alam tapi masalahnya saya dan anak tidak dapat menghadirkan diri semasa ujian SRAI pada tahun ini kerana kami berada di Melbourne ketika itu.Jadi saya kira saya terpaksa melepaskan peluang memasukkan anak saya untuk tahun 2013. Namun,adakah anak saya masih berpeluang masuk ke SRAI ketika dia di dalam darjah 2? Dan jika ya, adakah dia perlu menduduki ujian kelayakan juga? atau prestasi akan dilihat menerusi ujian penggal akhir tahun satu di sekolah sebelum itu? Terima kasih.

Assalamualaikum...Tuan,

Bagaimana untuk mendapatkan borang memasuki ke SRAI Salak Tinggi?

lepasan SRAI boleh memohon Sek.Menengah Kebangsaan biasa?Ada provide asrama ke jika masuk SRAI?

Assalamualaikum.. saya memang amat berminat hendak mencari tempat untuk anak saya ke SRAI , saya tinggal di Sungai Buloh.. adakah ibu bapa sendiri yang memilih SRAI yang berdekatan @ di tentukan sendiri oleh pihak JAIS?

Assalamualaikum. Minta jasa baik pihak SRAI Seksyen 19, Shah Alam utk mempertingkatkan tahap kebersihan tandas pelajar.

1. Kebanyakan pam tandas tidak berfungsi memyebabkan sisa-sisa najis dibiarkan tidak dipam.
2. Sinki tersumbat dan air mengalir keluar.
3. Lantai tandas berlendir.

Minta perhatian serius dalam menyelesaikan perkara ini.

As Salam,

Kalau tak silap saya ada sekolah integrasi di kawasan Johan Setia, Bandar Putera Klang.

Kenapa tiada dalam list ni ye?

Mohon penerangan sebab saya bercadang menghantar anak saya ke sekolah integrasi.

Terima kasih.

mohon phak srai lampirkan keseluruhan MARKAH lulus dan gagal ujian kemasukan darjah 1 supaya nampak lebih telus dan memudahkan urusan semua pihak...biasanya hanya kedudukan yang berjaya sahaja ditunjukkan itupun tanpa markah sebenar peperiksaan.harap ada penambahbaikan. Terima Kasih

Johan setia tu sek agama biasa.. bkn integrasi.. jln kebun ade sek mcm srai ni jgk.. tp private.. sek ren ibn khaldun 8.00 - 3.45

assalamualaikum, saya ingin bertanya..anak saya sekarang bersekolah dia sek ren islam al amin dalam darjah 3 dan 1. Bolehkah saya memohon utk bersekolah di SRAI di Keramat?

assalamualaikum, saya ingin memasukkan anak lelaki saya ke SRI BBB. umo anak saya kini 7 tahun dan bersekolah di sekolah tahfiz (swasta). apa yg aptut saya buat? dan boleh ke anak saya masuk e
ke SRI BBB itu?

Assalam..
Saya nak bertanya ada tak KAFA di bandar pinggiran subang.
Anak saya sekarang bersekolah di Kafa i an-najahiyah.tahun depan nak pindah ke sana.

As salam.saya tinggal kt bandar baru salak tinggi sepang.ingt nk htr anak kt agama yg br di bina di bbst tu.tp tarikh pdaftaran dh hbis.bleh lg ke bt rayuan pdaftaran yer?sek agama yg br di bina kt bbst tu swasta or gov pnye?kt mne kita nk bt pdaftaran yer?sek.agama start pbelajaran pkl brp yer?maaf la byk tnye..sbb ank sulung tk pnh thu hal sek.agama ni.hrp ada yg mjwap..thnks.

Assalamualaikum... Saya ingin bertanya, tidak adakah cawangan di sekitar Selayang? Terima kasih

Assalammualaikum.
Sebagai satu perkongsian dgn mamadobi86.
SRAI adalah sekolah di bawah kerajaan negeri bukan gov. Kalau nak merayu, kena mohon dekat JAIS selangor kat shah alam. Kalau Jais luluskn, baru boleh masukkn anak ke SRAI.. cuba lah, manalah tahu ada rezeki. Kalau berjaya alhamdulillah...kalau x dpt jgn putus asa. Ada hikmah di sebalikknya. Cuba lagi di tahun akan datang. Rayuan kemasukkan JAIS buka 2x je...pertengahan tahun dn akhir tahun.

As salam..ada x SRA Integrasi berasrama di area selangor atau Kuala Lumpur..

Assalamualaikum,

Saya menetap di Petaling Jaya. Tiada SRAI di sekitar PJ ini.
Anak saya sekarang umur 5 tahun dan saya telah hantar di Ispamic pre-school di Seksyan 16, PJ sejak umur 4 tahun.

Apa pilihan yang saya ada? Jarak SRAI sedia ada sangat jauh dari PJ ini.

Mohon bantuan.

assalamu'alaikum wbt.

saya Muhammad Haziq bin Sujaini selaku pelajar lepasan Diploma Syariah Islam di KUIS. boleh saya tahu bagaimana cara untuk membuat permohonan menjadi guru di SRAI ini.

sekian terima kasih. =)

Assalamualaikum
Bila tarikh pendaftaran bagi tahun 1 2016

Assalammualaikum wbt..sy Noraliza dr klang. Ank2 sy skrg bersekolah di sek. Islam integrasi (swasta) dlm darjh 1 dn drjah 2. Sy mrupakan ibu tunggal tanpa mn2 bntuan wlaupun jauh dr kecukupan. Bgaimn sy boleh memohon utk berpindh ke SRAIBB. Sy mohon sgt2...

Waalaikumsalam puan. Sy tolong jawab. Permohonan setiap 1-30 april, setiap tahun. Puan boleh ambil borang di sekolah yg ingin dipohon beserta byrn rm10.

Assalamualaikum,

Banyak persoalan yang diatas tidak dijawab. Mohon admin blog ini respon terhadap persoalan yang diajukan. Terima Kasih.

Assalammualaikum admin blog

Saya setuju dengan Pn Suriaty, harap admin dapat menyegerakan pencerahan persoalan tersebut. Terima kasih

As Salam. Bagaimana saya boleh download soalan latihan UKS?

As salam...
Result intergrasi hari ni utk anak yg umur 6 tahun memang tak boleh tahu melalui talipon yer? Saya bekerja, kalau boleh tahu melalui talipon ini amat memudahkan ibubapa.

Assalamualaikum, kami dari syarikat Penerbitan Buku Bahasa Arab. buku cerita Rakyat dan haiwan yang sinonim dengan masyarakat melayu seperti Badang,Si Tanggang,Pak Pandir dan lain2 lagi. bolehkah saya mendapatkan email sekolah-sekolah agama...tujuan adalah untuk mempromosikan produk buku kepada pihak sekolah atau guru panitia Bahasa Arab. terima kasih, dan sudi2lah melawat kami di FB Alasfiyaa Sdn Bhd.

mohon pihak admin menjawab soalan2 berkenaan, kerana ada di kalangan pembaca yg juga ingin tahu.(termasuk saya sendiri). wassalam.

As salam,
Anak saya tidak berjaya masuk darjah 1 SRAI SEK.19 SHAH ALAM tahun 2015.Sekiranya saya ingin membuat rayuan utk kemasukan darjah 2 bagaimana caranya yer? Saya memohon jasa baik pihak berkenaan utk menjelaskannya :)

Salam, lepasan SRAI ni boleh meneruskan pembelajaran ke sekolah menengah MAIWP? terima kasih

Penuh ngan soalang..jawapang xdok starang..

Bismillahirrahmanirrahim, harap pihak admin ada kelapangan utk menjawab.
Assalammualaikum,
Anak saya sekarang bersekolah di sek keb biasa dlm drjh 3 dan mendapat pendidikan kafa dipusat kafa swasta yg berdaftar.Pencapaian kedua2 sekolah agak bagus.Saya bercadang untuk tukarkan dia ke SRAI di shah alam atau klang bila drjh 4 nnti.Boleh ke dan bila saya boleh kemukakan permohonan?terima kasih

Assalamualaikum...ank.sy skrg 4 thn..sy nk tnye biasanye ujian kelayakan slalunye soalan ape ye...
Lagi satu ad byrn yuran bulanan x? Tq

Assalamualaikum...ank.sy skrg 4 thn..sy nk tnye biasanye ujian kelayakan slalunye soalan ape ye...
Lagi satu ad byrn yuran bulanan x? Tq

saya jawapkAn ye... utk tahun 4 kene lampirkan keputusan peperiksaan pertengAhan atau akhir tahun dan juga keputusan dari sekolah agama.. markah paling rendah yg layak utk memohon srai ialah 75.. boleh ambil borang di mana2 sekolah srai dan hantar ke jAIS selangor bhgian pendidikan

Salam mohon pencerahan ade sesiapa tahu x status srai kt saujana utama..
Itu under jais kr private?

Salam mohon pencerahan ade sesiapa tahu x status srai kt saujana utama..
Itu under jais kr private?

Salam mohon pencerahan ade sesiapa tahu x status srai kt saujana utama..
Itu under jais kr private?

assalam. saya duduk sg buloh... srai mana yg plg dekat yer?

Assalamualaikum. Sy berhajat ingin memasukkan anak sy ke SRAI Kajang pd sesi persekolahan 2018. Anak sy sekarang bersekolah dalam tahun 3. Bagaimana proses kemasukan dan prosedur yang diperlukan untuk memasukkan anak sy di sekolah ini. Sekian terima kasih.

Assalamualaikum..sy berminat untuk hantar ank integrasi tp di kota damansara..tp dlm list ni xder mmg xder ke utk kota damansara ni ye?

Biar saya tlg jawab ye. Utk darjah 2-5 boleh buat permohonan. Ambil borang Di sini http://pendidikan.jais.gov.my

Kesian, banyak soalan yang hanya tinggal soalan..nasihat saya, terus bertanya kepada JAIS untuk apa-apa persoalan tentang SRAI ni..tuan empunya blog hanya berkongsi info, bukan mewakili JAIS..harap maklum..

Assalam..
Saya bercadang hendak masukkan anak ke SRAI di kawasan gombak pada tahun 2019 (Darjah 1)..bila ye pendaftaran dan ada syarat ke nak masuk SRAI ni? mohon pencerahan.

Saya setuju sangat dgn perkara ini. Amanah untuk semua.

Sy jg teringin nk tau markah ank..walaupun dh berjaya nk jg tahu setakat mn dia blh jwb tu..

macam mana nak apply jadi guru dekat sekolah-sekolah rendah agama ni ye? Bole mohon respond tak soalan saya. Terima kasih

assalamualaikumm saya cik sara wakil koporat ejen etiqa boleh ke saya dapatkan emel sekolah untuk hantar cadangan skim takaful kemalangan diri bagi guru dan pelajar sekiranya berminat boleh hubungi saya 0176112673

Gile. Soklan dr tahun 2012 sutir habuk pn xjwb.

Post a Comment

Album Kenangan